برچسب و دسته از اصلی ترین قسمت های هر سایتی به خصوص برای اشخاصی که با استفاده از سیستم مدیریت محتوا یا همان وردپرس کار می کنند، می باشد و خیلی ها از قابلیت ها و ویژگی های برچسب و دسته برای مطالب و محتواهای تولید شده شان به نحو احسنت استفاده می کنند و به خاطر همین است که وب سایت شان در بهترین رتبه ها و رده های گوگل قرار گرفته است.

برچسب و دسته

قطعاً استفاده صحیح از برچسب یا دسته و نحوه کاربرد آن می تواند تأثیری بزرگ بر سئو وب سایت شما داشته باشد و این موردی است که قرار است در این مقاله به آن بپردازیم و اعلام کنیم که از چه حیثی استفاده صحیح از برچسب و دسته می تواند بر سئو وب سایت تان تأثیر بگذارد.

در استفاده از برچسب و دسته به هیچ عنوان زیاده روی نکنید

تصور نکنید استفاده زیاد از برچسب و دسته برای شما خیلی خوب است و ممکن است در بهترین رده های گوگل قرار بگیرید و به طور حتم استفاده بی رویه از برچسب و دسته می تواند ضربات جبران ناپذیری را به سایت تان وارد کند.

اجازه دهید اول با استفاده صحیح از نحوه به کارگیری برچسب صحبت را آغاز کنیم:

استفاده صحیح از برچسب

اگر به سایت های بزرگ دنیا مراجعه کنید متوجه خواهید شد که به خوبی از آن ها استفاده کرده اند و برای هر مطلبی که قرار داده اند از 3 برچسب و یا نهایتاً از 5 برچسب استفاده کرده اند. این نشان می دهد که برای وب سایت خودشان اهمیت قائل هستند. هر برچسبی که شما در سایت تان ایجاد می کنید یعنی یک صفحه در گوگل ایجاد کرده اید. به طور مثال برچسبی مانند گوشی گلکسی نوت 10 با گوشی تلفن همراه گلکسی نوت 10 خیلی تفاوتی نمی کند.

شاید تصورتان این است که این دو در اصل تفاوت فاحشی دارند اما گوگل این دو را یکی در نظر می گیرد و بدی این مورد این است که گوگل تصور می کند شما دو تا صفحه با یک اسم مشابه در اینترنت به وجود آورده اید و مطالبی که در این قسمت قرار می دهید را به عنوان کپی در نظر می گیرد. پس تا جای ممکن سعی کنید برچسب های کمی برای هر مطلب قرار دهید تا گوگل و موتورهای جستجو هم بتوانند بهترین نتایج را به کاربران نشان دهند.

حالا برویم بر سر استفاده صحیح از دسته بندی ها در وردپرس

این مورد بیشتر در کاربران ایرانی دیده می شود که به صورت کاملاً نامنظم از دسته بندی های وب سایتشان استفاده می کنند و سعی می کنند هر مطلبی که تهیه کردند را داخل سایتشان منتشر کنند و برای آن یک دسته بندی هم قرار می دهند.

استفاده صحیح از برچسب و دسته

این مورد یک بدی بزرگ دارد. به طور مثال اگر وب سایت تان دارای 10 تا دسته بندی مختلف است باید برای هر کدام به مرور زمان محتوا تولید کنید. اما اگر برای وب سایت، مخاطبین و همچنین گوگل اهمیت زیادی قائل شوید متوجه می شوید که می توانید به صورت تخصصی تر به این موضوع نگاه کنید و به طور مثال همین 10 تا دسته بندی را به 4 الی 5 تا دسته بندی تغییر دهید و خیلی کاربردی تر و تخصصی تر به مسائل روز کسب و کارتان نگاه کنید و طوری محتوا تولید کنید که هم کاربر را جذب خودش کند و برای گوگل جذاب و گیرا باشد.

تفاوت هایی که وجود دارد

به طور حتم بین برچسب ها و دسته ها یک سری تفاوت هایی وجود دارد که در زیر به چند مورد آن اشاره می کنیم:

  • دسته بندی برای راحت تر کردن کار کاربر و حتی خود مدیر سایت است که هر مطلبی را در چه دسته های باید قرار داد و بیشتر به صورت درختی مانند: دنیای موبایل، تکنولوژی، فناوری اطلاعات و غیره در سمت راست (وب سایت های فارسی) و در سمت چپ (وب سایت های انگلیسی) قرار دارند اما برچسب ها در پایین هر مطلبی به صورت سطحی و در کنار هم قرار می گیرند
  • دسته ها با توجه به نوع کاری که مدیر سایت انجام می شود و به صورت محدود ساخته می شود و برای هر دسته باید محتوا تولید شود. اما برچسب ها تعداد خیلی زیادتری دارند و بسته به نوع محتوا و مطلبی که تولید می شود برچسب هم تولید و در زیر هر محتوا چسبانده می شوند
  • دسته های ایجاد شده برای موضوع های عمومی استفاده می شوند اما برچسب ها دقیقاً به موضوع اشاره می کنند. به طور مثال اگر یک دسته در مورد آموزش سئو باشد، برچسب های ایجاد شده می تواند در مورد سئو، بهینه سازی سایت، بهینه کردن سایت و غیره به این نوشته متصل شود
  • دسته های ایجاد شده گزینه های بسیار خوبی برای قرار گرفتن در منوهای سایت هستند تا کاربران آنها را ببینند و وارد مطالب تولید شده شوند. اما برچسب ها زمانی کاربرد دارد که کاربر یک مطلب را با استفاده از همان کلمه کلیدی که شما برای برچسب انتخاب کردید، در گوگل جستجو کند
  • دسته های ایجاد شده دارای تصاویر یا آیی مخصوص هستند اما این مورد برای برچسب ها کاربردی ندارد
  • انتخاب کردن دسته برای سایت اامی است اما اینکه از برچسب ها استفاده کنید یا نکنید کاملاً اختیاری است

با این تفاوت هایی که ارائه شد باید تفاوت بین برچسب و دسته را تا حدودی متوجه شده باشید که هر کدام در کجا مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت برچسب و دسته

کاربرد برچسب ها و دسته ها در سایت

قطعاً وجود برچسب ها و دسته ها در سایت خیلی لازم و ضروری است و هر کدام در نوع خودشان می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد و نبود آن هم می تواند ضررهای زیادی را به وب سایت تان وارد کند.

به طور مثال دسته ها بیشتر برای نظم دادن به ظاهر وب سایت کاربرد دارند و اینکه کاربران خیلی راحت بتوانند به مطالبی که مد نظرشان هست دسترسی پیدا کنند و همانطوری که در بالا هم به این موضوع اشاره کردیم حتی کار مدیران و صاحبان وب سایت ها و اشخاصی که مدیریت محتوا را بر عهده دارند هم خیلی راحت تر خواهد بود.

در آن طرف برچسب ها می تواند به سئو و بهینه سازی سایت شما کمک کند و گوگل می تواند مطالب سایت تان را با توجه به نوع برچسب هایی که انتخاب کرده اید ارزش گذاری کند و در بهترین رده ها و رتبه های جستجو قرار دهد.

پس باید متوجه شده باشید که اهمیت برچسب یا دسته تا چه اندازه است که حتی گوگل و موتورهای جستجو هم با بررسی محتواهای سایت تان و برچسب و دسته هایی که انتخاب کرده اید رتبه بندی را انجام می دهد.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تولید محتوا عالی آسانسور و پله برقی فوجی | ایده نگار کفش دخترانه اسپرت ارزان کانون تبلیغاتی بهنما | 28426529 021 معرفی قالیشویی های تهران مرد بازار SHIA STUDIES ... شیعه شناسی میلیاردرشو آنتی اسکالانت